Verslag snertwedstrijd

Zondag, 3 november 2019

Oude Bennink wint snertwedstrijd van B &O/De Dobber.

Zaterdag is het hengelsportseizoen afgesloten met een snertwedstrijd. De wedstrijd wordt georganiseerd door B & O Bergentheim en De dobber uit Hardenberg. Er werd gevist in de Lutterhoofdwijk in het centrum van De Krim. Hier valt laat in het seizoen meestal wel een visje te vangen. Het werd dit keer ook een echte snertwedstrijd want het was ook echt snertweer. Tijdens de loting die gehouden werd in het clubhuis van De Dobber regende het nog maar bij de start van de wedstrijd was het toch nagenoeg droog en dat was wel zo prettig. De deelname viel vergeleken bij vorig jaar een beetje tegen want er waren precies twintig deelnemers. Deze werden verdeeld in twee vakken van tien deelnemers waardoor men lekker ruim uit elkaar zat te vissen. Vissers willen graag een beetje de ruimte hebben nou die was er dus voldoende. Om tien uur klonk het beginsignaal van de vier uur durende wedstrijd. Al snel bleek dat het een moeizame visserij zou worden. Weinig en zeer voorzichtige aanbeten die je gelijk moest verzilveren. Toch werd er wel degelijk vis gevangen en door een paar deelnemers zelfs heel veel. Er ontwikkelde zich een mooie wedstrijd die nog even verstoord werd door een regenbui met dikke windvlagen. Gelukkig werd het snel weer rustig en kon de wedstrijd prima worden uitgevist. Om veertien uur klonk het eindsignaal en konden de weegploegen hun werk doen. Terug in het clubhuis was het tijd voor lekkere snert met brood en spek. Henk, Geertje en Henny hadden dit weer prima geregeld waarvoor onze dank. Hierna werden de prijzen uitgereikt onder het genot van een drankje. Wedstrijdleider Spijkers riep H. Oude Bennink naar voren om de eerste prijs in ontvangst te nemen hij won glorieus het B vak en de wedstrijd met een gewicht van10.250gr. De tweede plaats was voor S. Geertman met een gewicht van 3.990 gr. Derde was M. Meiknegt uit Duitsland met een gewicht van 2.070 gr De vierde prijs was vaar J. Vasse meten gewicht van 2.000 precies. De winnaar van het A vak was R. Nieuwenhuis met een gewicht van 5.340 gr. De 2e plaats was voor J. Kroeze met en gewicht van 2.720 gr. derde was W. Bokhove met een gewicht van2.510 gr en de vierde en laatste prijs was voor J. Geertman met een gewicht van 2.500 gr. De wedstrijdleiding bedankte allen voor hun komst naar Hardenberg en wenste iedereen goede reis naar huis toe. Volgende week begint de wintercompetitie er is nog plaats. Voor informatie zie de websites van beide bovenstaande verenigingen.

Uitslag vak A
Nr.Gewicht