Uitslag vijfde wintercompetitie wedstrijd

Zaterdag, 7 december 2019

J. Fraterman winnaar vak A en J. Geertman winnaar vak B.

Zaterdag is de 5e wedstrijd van de wintercompetitie gehouden. De organisatie is vrijdag op zoek gegaan naar een locatie waar nog goed gevist kon worden dit omdat er harde wind voorspeld was voor zaterdag. Uiteindelijk werd er gekozen om te gaan vissen in de Lutterhoofdwijk bij het fietspad nabij Slagharen. De reden was eigenlijk dat men daar de verwachte harde wind schuin in de rug zou hebben. De verwachting was dat hier ook nog wel een visje gevangen zou kunnen worden. Na een kop koffie in het clubhuis verzorgt door Henny en Johan ging men richting het wedstrijd parcours bij Slagharen. Na een uurtje voorbereiding ging om tien uur de wedstrijd van start en al snel werden de eerste vissen gevangen alleen bij mij duurde het wel heel erg lang voor de eerste vis zich melde. De weersomstandigheden vielen gelukkig mee de vissers hadden alleen nogal wat last van de vele bladeren. Het was een beetje miezerig weer met zo af en toe hele lichte regen maar er kon zeker goed gevist worden. Toen om twee uur het eindsignaal klonk kon het tellen en wegen beginnen. Het bleek dat er toch nog heel behoorlijk gevangen was. Het A vak werd gewonnen door J. Fraterman met een gewicht van 4.560 gr. De tweede plaats was voor J. Kroeze met een gewicht van 3.280 gr en de derde plaats was voor H. Hakkers met een gewicht van 3.020 gr. Opvallend waren de veel mindere vangsten in het B vak reden wie het weet mag het zeggen. De winst was hier voor J. Geertman met een gewicht van 2.060 gr. Goede tweede was H. Spijker met een gewicht van1.620 gr. De derde plaats was voor S. Geertman met een gewicht van 1.280 gr. In totaal werden er 78 vissen gevangen met een totaal gewicht van 21.520 gr. Volgende week is de laatste wedstrijd van dit jaar. We gaan daarna pas in januari verder.