Lidmaatschap

Lidmaatschap senioren
Als lid van hengelsportvereniging 'Bergentheim en Omstreken' krijgt u jaarlijks automatisch een nieuwe VISpas thuisgestuurd door Sportvisserij Nederland. De VISpas is geldig tot en met 31 december van het lopende jaar. De kosten voor de VISpas is opgebouwd uit een landelijke afdracht aan Sportvisserij Nederland, een federatieve afdracht voor de regionale belangenbehartiging en de contributie van HSV 'Bergentheim en Omstreken' zelf.

De contributie voor HSV 'Bergentheim en Omstreken' bedraagt voor 2020 € 35,50. Hierbij maken wij gebruik van een automatische incasso.

Bent u naast lid van HSV 'Bergentheim en Omstreken' ook nog lid van een andere hengelsportvereniging? Dan betaalt u de landelijke en federatieve afdracht slechts eenmalig. Voor de Extra VISpas hoeft u dus alleen het lidmaatschapsgeld van een tweede hengelsportvereniging te betalen plus de kosten voor de aanmaak van de Extra VISpas (= € 3,50).
Als u lid bent van een andere hengelsportvereniging en een Extra VISpas van HSV 'Bergentheim en Omstreken' wilt, bedragen de kosten voor deze Extra VISpas € 13,00.

Lidmaatschap junioren
Voor de jeugd verkopen we alleen de jeugdvispas. Dit i.v.m. de mogelijkheden voor de jeugd. Je mag namelijk in veel meer viswater vissen dan met een jeugdvergunning. Je mag bijvoorbeeld vissen op roofvis, je mag met twee hengels vissen en je mag alle wettelijke toegestane aassoorten gebruiken. Hierdoor is de kans veel groter dat je voldoet aan de wettelijke voorschriften, dan met een jeugdvergunning.

Jeugd onder de 14 jaar die een VISpas nodig hebben betalen eveneens de contributie van HSV 'Bergentheim en Omstreken' en daarnaast een gereduceerde landelijke en federatieve afdracht. De kosten voor een Jeugd VISpas bij HSV 'Bergentheim en Omstreken' bedraagt € 13,00.

Samenvattend

VISpas€ 35,50*
Extra VISpas€ 13,00*
Jeugd VISpas€ 13,00*
* Bij inschrijving komen hier nog wel de inschrijfkosten overheen.

Lidmaatschap opzeggen van HSV “Bergentheim”

Zoals hierboven aangegeven wordt het lidmaatschap jaarlijks automatisch verlengd, waardoor u de VISpas elk jaar ook automatisch thuisgestuurd krijgt**. Indien u het lidmaatschap wilt opzeggen dient dit te gebeuren vóór         1 oktober voorafgaand aan het nieuwe jaar.

Dit kan bij Sportvisserij Nederland
Leijenseweg 115
Postbus 162, 3720 AD Bilthoven
Telefoonnr.: 0900-2025358 (1,- euro per gesprek)
Faxnr.: 030-6039874,
E-mail: vispas@sportvisserijnederland.nl

Of bij secretaris HSV “Bergentheim” ; hsvbergentheim@gmail.com

Overige mutaties zoals adreswijziging of foutieve persoonlijke gegevens ook graag vóór 1 oktober doorgeven aan Sportvisserij Nederland. Of op uw eigen pagina https://www.mijnsportvisserij.nl na eenmalige registratie kan u hier uw NAW gegevens aanpassen.

Is opzegging niet voor 1 oktober gedaan, dan bent u automatisch voor het nieuwe seizoen lid van onze vereniging. Afmeldingen na 1 oktober worden het volgende contributiejaar meegenomen.

** Geldig voor leden die een machtiging hebben afgegeven.

Ook is het mogelijk om in de Bergentheimerplas te (nacht)vissen. Hiervoor dient u een VISpas van                        HSV “Bergentheim” te hebben.

Of een vergunning te hebben. De kosten hiervoor zijn:
Jaarvergunning €25,00
Weekendvergunning €12,50