Viswater

Bergentheimerplas

Bergentheimerplas:

De zandput aan de Twentheweg wordt gepacht door de hengelsportvereniging ‘Bergentheim en Omstreken’. Het spreekt vanzelf dat we zuinig moeten zijn op zo’n mooi stukje natuur. U mag er vissen met twee hengels, en nachtvissen is uitsluitend toegestaan als u in het bezit bent van een 24uurs-pas.
                                                                              Ook mogen alleen leden(!) het terrein betreden. Wel dienen zij gebruik te maken van de twee toegangshekken, zoals op de tekening hieronder is aangegeven. Ook mag u alleen het gedeelte betreden dat op deze kaart is aangegeven; het betreden van aangeplante oevers is ten strengste verboden.. Ook zwemmen is niet toegestaan, evenals het bevinden van een vlot, een boot, etc. op het water. U dient zich onverwijld te legitimeren wanneer een opzichter van staatsbosbeheer er om vraagt. Als er zich moeilijkheden voordoen met onbevoegden (geen leden), meldt dit dan aan het bestuur!                                                                                                        Zoals het overal is, laat vooral geen papier en ander afval achter.

Vissen in de Bergentheimerplas?
Ook is het mogelijk om in de Bergentheimerplas te (nacht)vissen. Hiervoor dient u een VISpas van HSV “Bergentheim” te hebben of een vergunning te hebben.
De kosten hiervoor zijn: Jaarvergunning €25,00  Weekendvergunning €12,50
Deze vergunning is verkrijgbaar bij The Roadforse dierenspeciaalzaak Sallandsestraat 27  in Hardenberg, fam. Bruggink in Bergentheim en bij Gerrie's Kiosk in Mariënberg aan de Hardenbergerweg. Voor verdere info zie onze site /vispas/lidmaatschap.html

Open Visplanner