Snertwedstrijd HSV De Dobber en HSV Bergentheim

Zondag, 4 november 2018

H.Bruggemeyer uit Recke wint snertwedstrijd van B & O/De Dobber.

Zaterdag is de jaarlijkse snertwedstrijd gehouden in De Lutterhoofdwijk in het centrum van De Krim. De wedstrijd is een initiatief van B & O uit Bergentheim en De Dobber uit Hardenberg. Beide verenigingen werken deels samen. Zo maakt ook de wintercompetitie die a.s. zaterdag van start gaat hiervan deel uit. De snertwedstrijd is eigenlijk de afsluiting van het zomerseizoen. Toen zaterdag morgen de nummers werden uitgezet was er volop vis te zien aan de oppervlakte, dat beloofde dus wat. Er werd gevist in twee vakken van 15 deelnemers. Al snel na de aanvang bleek dat het echter bitter tegenviel om vis te vangen. Het bleek dat het B vak de beste plek was om nog wat vis te vangen. Het was dus geen wonder dat hier dan ook de winnaar vandaan kwam. Alle vis bleek hoofdzakelijk net op zijn stek net bij de brug te zwemmen en wonderlijk genoeg kwamen ze pas tegen het einde van de wedstrijd ook naar de andere kant. De winnaar was H. Bruggemeyer uit het Duitse Recke die een topdag had met een vangst van 3.330 gr. Hij was hiermee verreweg de sterkste van het hele gezelschap. In het A vak waren de vangsten erg mager en dat was natuurlijk erg jammer de winnaar van het A vak was . E. Wind uit Vroomshoop met een vangst van 1.370 gr. Na afloop werd er nog even gezellig na gekletst in het clubhuis van De Dobber onder het genot van super lekkere snert. B.J. Spijkers reikte daarna de prijzen uit aan de winnaars. Hij bedankte de deelnemers voor hun komst naar Hardenberg en zei te hopen dat we elkaar volgend jaar weer in gezondheid mogen ontmoeten.  Kijk foto's op /foto-s/7634/snertwedstrijd-2018-hsv-de-dobber-hsv-bergentheim.html