Stef Geertman wint 2e wedstrijd van de wintercompetitie

Zondag, 18 november 2018

Stef Geertman wint 2e wedstrijd van de wintercompetitie

Zaterdag is de 2e wedstrijd van de wintercompetitie van B & O/ De Dobber gevist in het kanaal Almelo/de Haandrik bij Gramsbergen. Donderdag kregen we een tip dat er veel vis zou liggen bij de Doorbraakweg op het industrieterrein bij Gramsbergen. Dus besloot de wedstrijdleiding om een vak uit te zetten vanaf de brug in Gramsbergen richting jachthaven en een vak over de brug richting De Haandrik. We hoopten zo twee gelijkwaardige vakken te hebben. Vrijdag kreeg ik een telefoontje dat er mogelijk vis in de problemen zou zijn bij de brug in Gramsbergen. Toen ik er even was om te kijken wat er aan de hand was kon ik niks bijzonders ontdekken. Wel was het zo dat er donderdag nog volop vis werd gevangen op deze locatie en vrijdag niet meer. Maar ja wat wil je met de enorme weersomslag. We waren dan ook erg benieuwd bij de loting hoe deze wedstrijd uit zou pakken. Vol goede moed werd alles in orde gemaakt bij de voorbereiding. Helaas werd mijn vermoeden dat het wel eens heel slecht zou kunnen zijn al snel waarheid. Het bericht verspreide zich al razendsnel dat er totaal geen vis werd gevangen op beide parcoursen. Zo erg was het gelukkig nog niet want bij de weging na afloop bleek dat er toch nog twee deelnemers een visje hadden gevangen. In het A vak richting de jachthaven wist niemand van de acht deelnemers vis te vangen. Het B vak bleek het beste (alhoewel) vak te zij hier waren twee geluksvogels die elk 1 baarsje wisten te vangen. Die van Stef Geertman bleek de zwaarste te zijn en hij werd dus winnaar de tweede plaats was voor Berend Jan Spijkers. De rest kreeg allemaal negen punten aan de broek. Het was dus een grote anticlimax na de goede vangsten van vorige week. Zonder geluk vaart niemand wel dus ook in dit geval. Volgende week zijn er voor iedereen weer nieuwe kansen. Ja ook dit is wintercompetitie vissen. Jammer maar helaas waar.