Uitslag negende wedstrijd wintercompetitie

Zaterdag, 2 februari 2019

M. Ligtenberg en S. Geertman winnen negende wedstrijd wintercompetitie

Zaterdag is onder winterse omstandigheden de negende wedstrijd gevist van de wintercompetitie van B & O/ De Dobber. Met nog twee wedstrijden te gaan was de spanning voelbaar bij de loting in het clubhuis. Er zijn nog meerdere kanshebbers voor de bovenste plaatsen in deze competitie. Na de slechte vangsten van de vorige wedstrijd waren we benieuwd of de vis nu wel mee zou willen werken. Na de voorbereiding begon om tien uur iedereen vol goede moed aan de vier uur durende wedstrijd. Echt koud was het niet al is het natuurlijk geen zomer. Gelijk bij het begin van de wedstrijd begon het licht te sneeuwen en het ging de hele wedstrijd zo door. De omstandigheden waren totaal anders dan de vorige wedstrijd toen een zeer forse stroming en nu kon je wel met een super licht dobbertje vissen. De vis aasde erg voorzichtig maar er werd toch redelijk vis gevangen zo bleek na afloop. De vangsten waren in het B vak beter dan in het A vak. Toch kwam de grote winnaar uit het A vak. Mandrie Ligtenberg wist hier 28 vissen te vangen met een gewicht van 4.250 gr. Het B vak werd een prooi van Stef Geertman die 26 vissen wist te vangen met een gewicht van 2.540 gr. Jan Prijs zorgde als wedstrijdleider weer voor een goed verloop van de wedstrijd. Volgende week volgt de ontknoping van deze mooie competitie want dan is de laatste wedstrijd