Uitslag tiende wedstrijd wintercompetitie HSV de Dobber - HSV Bergentheim

Zaterdag, 9 februari 2019

Henk Hakkers winnaar wintercompetitie B & O/De Dobber.

Zaterdag is de tiende en laatste wedstrijd van de wintercompetitie gehouden in de Lutterhoofdwijk in De Krim. Door ziekte waren er enkele deelnemers jammer genoeg afwezig. Op voorhand was al bekend dat het een moeilijke wedstrijd zou worden want de weersvoorspellingen waren echt slecht. Helaas werd dit al snel duidelijk tijdens de wedstrijd de knetterharde wind deed veel afbreuk aan de wedstrijd en dat was erg jammer. Secuur vissen was vrijwel onmogelijk en de harde wind zorgde ook voor een paar kapotte hengeldelen. Toch had de vis wel trek in een lekkerhapje zo bleek na afloop tijdens de weging. Iedereen had vis en dat was al heel wat onder deze moeilijke omstandigheden. Er werd hoofdzakelijk blankvoorn, kolblei en baars gevangen. Het A vak werd een prooi voor Mandrie Ligtenberg met een vangst van 24 vissen met een gewicht van 3.050 gr. Stef Geertman was de winnaar van het B vak met een vangst van 22 vissen met een gewicht van 2.200 gr. Na afloop werden de prijswinnaar bekend gemaakt in het clubhuis van de Dobber waar Henk Jansen inmiddels een hapje en drankje voor iedereen had klaargemaakt. Hierna maakte Geert Wind de einduitslag bekend.
H. Hakkers bleek de grote winnaar te zijn met 14 punten en een totale vangst van 293 vissen met een gewicht van 28.820 gr. Op de tweede plaats eindigde M. Ligtenberg met 16 punten. De derde plaats was voor S. Geertman met 18 punten. Vierde was J. Fraterman met 19 punten. Vijfde was J. Geertman ook met 19 punten en zesde H. Spijker met 34 punten. Er is onder de meest verschillende omstandigheden gevist het was een echte wintercompetitie. Er werden door de deelnemers in totaal 2913 vissen gevangen met een totaalgewicht van 245.115 gr niet slecht voor een wintercompetitie. Volgende winter komt er zeker een vervolg.