Uitslag 2e wedstrijd wintercompetitie

Zaterdag, 16 november 2019

H. Spijker winnaar vak A en S. Geertman winnaar vak B. de wedstrijd werd gevist in de Lutterhoofdwijk in De Krim.

S. Geertman en H. Spijker winnen 2e wedstrijd van de wintercompetitie

Zaterdag is de 2e wedstrijd van de wintercompetitie gehouden in de Lutterhoofdwijk in het centrum van De Krim. Voor de wedstrijd was er weer koffie voor de deelnemers in het clubhuis van De Dobber. Toen we er aankwamen had Henk Jansen dit al voor ons geregeld. Voor de loting reikte G. Wind de poule prijzen van de vorige week uit aan H. Hakkers en H. Spijker want dat waren toen de vak winnaars. Na uitleg over het parcours kon er geloot worden. Daarna ging het richting De Krim en kon iedereen zijn spullen in orde maken. De weersomstandigheden waren goed, het was fris maar daar kunnen vissers wel tegen. Al snel bleek dat er best een visje kon worden gevangen. De vangst bestond hoofdzakelijk uit blankvoorn , bliek, baars en een enkele brasem of zeelt. Wie en bonis vis wist te vangen steeg met stip in de uitslag. Het B vak werd gewonnen door Stef Geertman met 175,4 punten. Op de 2e plaats eindigde B.J. Spijkers met 83,2 punten en de 3e plaats was voor J. Bruggink met 76,8 punten. Het A vak verliep super spannend winnaar was hier H. Spijker met 137,0 punten. H. Hakkers zat hem dicht op de hielen met 136,2 punten. Een verschil van 1visje. Op de derde plaats eindigde B. Olthof met 57,2 punten. Er werd in totaal 36.110 gr. vis gevangen en maar liefst 248 stuks vis waaronder een prachtige zeelt van maar liefst ruim 2 kg. Je kunt rustig zeggen dat er goed werd gevangen. Volgende week gaan we weer verder.