Uitslag 3e wintercompetitiewedstrijd.

Zaterdag, 23 november 2019

B.J. Spijker winnaar vak A en H. Spijker winnaar vak B.

Zaterdag is de 3e wedstrijd van de wintercompetitie gehouden in de Lutterhoofdwijk in het centrum van De Krim. Door omstandigheden waren twee deelnemers niet aanwezig zo bleek bij de loting. De deelnemers hadden er weer zin in mede door de goede vangsten tot nu toe. Je moet een beet Je geluk hebben bij de loting een goede plaats is natuurlijk goud waard. Je hoeft daarvoor niet altijd een kop of eindplek te loten. Je moet vooral het geluk hebben dat je op een plek komt te zitten waar de vis ook echt aanwezig is. Na een kop koffie kon er geloot worden waarna iedereen naar De Krim ging om zijn plekje op te zoeken. Er werd weer gevist in twee vakken. Het A vak was uitgezet tussen de brug en de kerk en het B vak zat na de zwaaikom richting Coevorden. De oosten wind stond in de lengte richting op het water en dat zorgde voor een moeilijke visserij. Wat opviel was dat het water veel minder bruin was dan vorige week en dat is vaak geen goed teken. Dat bleek met name het geval te zijn in het A vak want bij de weging bleek dat daar de helft minder gevangen was dan in het B vak. Het B vak werd voor de derde keer op rij gewonnen door H Spijker met 113,2 punten. De 2e plaats was voor J. Geertman met 94,8 punten en de derde plaats was voor B. Olthof met 71,2 punten
Het A vak werd gewonnen door B.J. Spijkers met 50,4 punten dit mede door het vangen van een fraaie zeelt in de laatste minuut van de wedstrijd. De 2e plaats was voor S. Geertman met 48,4 punten en de derde plaats was voor J. Fraterman met 31,4 punten. Volgende week gaan we het opnieuw proberen.