Uitslag zesde wintercompetitie wedstrijd

Zaterdag, 14 december 2019

T. Dobbe winnaar vak A en S. Geertman winnaar vak B. Gevist in Kanaal Almelo-de Haandrik.

Zaterdag is de 6e en laatste wedstrijd van de wintercompetitie gehouden. Vanwege de slechte weersverwachting met harde wind en hagelbuien was het voor de wedstrijdleiding moeilijk om een juiste keuze te maken waar er uiteindelijk gevist zou gaan worden. Het centrum in De Krim is in onze ogen de beste locatie om in deze tijd van het jaar een visje te vangen. Vanwege de slechte weersverwachting werd er echter gekozen voor de locatie bij het jachthaventje in Gramsbergen omdat men daar de minste hinder van de harde wind zou hebben. Na de start van de wedstrijd werd al snel duidelijk dat niet de harde wind de grote spelbreker was. De afwezigheid van vis was het grootste probleem deze keer. Er was nauwelijks een visje te vangen en als je er een ving was het een baarsje. Jammer de omstandigheden vielen eigenlijk best mee maar je wilt graag een visje vangen. Zeven van de elf deelnemers hadden het geluk om wel een visje te verschalken en vier deelnemers zitten nog steeds op beet te wachten. Toch zijn er altijd weer winnaars dat zijn vaak de doorzetters. In het A vak ging de winst naar T. Dobbe met 840 gr. De tweede plaats was voor G. Bakker met een vangst van 650 gr en de derde plaats was voor H. Spijker met een gewicht van 620 gr. Het B vak werd gewonnen door S. Geertman met een gewicht van 1.420 gr. Tweede was J. Fraterman met een gewicht van 1.180 gr. en de derde plaats was voor H. Hakkers met een gewicht van 900 gr. Jammer dat het zo gelopen is maar het is niet anders. Het was de laatste wedstrijd van dit jaar. In Januari gaan we weer verder. Nog fijne feestdagen en een goed 2020 gewenst.