Uitslag achtste wedstrijd wintercompetitie

Zaterdag, 18 januari 2020

J. Geertman winnaar vak A en H. Spijker winnaar vak B. de wedstrijd werd gevist in de Lutterhoofdwijk in De Krim.

Zaterdag is de 8e wedstrijd van de wintercompetitie gevist in de Lutterhoofdwijk in het centrum van De Krim. Bij de loting was de spanning voelbaar want met nog drie wedstrijden te gaan komt er nu tekening in de strijd om de titel. Er zijn natuurlijk nog steeds kansen maar drie deelnemers zullen het waarschijnlijk met elkaar uit vechten. Wie op de beste plaatsen loot zal wel spekkoper worden. Er zat een licht trekje in het water en de weersomstandigheden waren goed. Er waren tien vissers die weer verdeeld werden in twee gescheiden vakken. Na vier uur vissen kon de eindstand worden opgemaakt. Daarbij bleek dat alle deelnemers vis hadden gevangen. Dit keer werd de meeste vis gevangen in het A vak. Jan Geertman greep verdiend de zege met een vangst van 4.160 gr. Goede tweede werd de weer sterk vissende Ton Dobbe met een vangst van 2.000 gr. Jan Geertman wist twee zeelten te vangen en Ton Dobbe ving er een. De derde plaats was voor S. Geertman met een vangst van 1.340 gr. In het B vak wist Herman Spijker voor de vijfde maal deze competitie zijn vak te winnen met een vangst van 1.940 gr. Hij is dit jaar de te kloppen man. De tweede plaats was voor B.J. Spijkers met precies 1.000 gr. en de derde plaats was voor Bertus Olthof met een vangst van 800 gr.

Het B vak was deze dag dus duidelijk minder dan het A vak. In totaal werden er 74 vissen gevangen met een totaalgewicht van 13.980 gr. Niet gek dus. Er zijn nu nog twee wedstrijden te gaan. Volgende week wordt de negende wedstrijd gevist.