Uitslag negende wedstrijd wintercompetitie

Zaterdag, 25 januari 2020

J. Geertman winnaar vak A en B.J. Spijkers winnaar vak B. de wedstrijd werd gevist in de Lutterhoofdwijk in De Krim.

Zaterdag is de 9e wedstrijd van de wintercompetitie gevist in de Lutterhoofdwijk in het centrum van De Krim. Door ziekte en andere factoren waren vijf deelnemers afwezig en dat was erg jammer. Het was de een na laatste wedstrijd van de competitie. De stand is spannend en er kan in de laatste wedstrijd volgende week nog van alles gebeuren. Nu waren er helaas dus maar zeven deelnemers die weer verdeeld waren over twee vakjes en van 4 en een van drie deelnemers. De laatste weken waren de vangsten wat minder dan anders en dus waren we erg benieuwd hoe de vangsten deze keer zouden zijn. Om tien uur klonk het beginsignaal van de vier uur durende wedstrijd. Het was een frisse dag mede omdat de wind recht in onze gezichten stond. Al redelijke snel kwamen er meldingen dat er wel degelijk vis gevangen werd al hadden de drie deelnemers in het B vak het erg moeilijk. Om twee uur klonk het eindsignaal en kon er gewogen en geteld worden. Het bleek dat er toch enkele dikke zeelten gevangen waren en een brasem. Opvallend was dat er in het A vak veel meer gevangen was dan in het B vak. Het waarom zullen we wel nooit te weten komen. Het A vak werd gewonnen door de weer sterk vissende Jan Geertman met een vangst van 3.160 gr. Goede tweede was Tom Dobbe met een vangst van 3.600 gr. wat het hoogste gewicht was meer Jan Geertman wist meer vis te vangen en eindigde dus boven Tom. De derde plaats was voor Henk Hakkers met een gewicht van 2.340 gr. Zoals gezegd is er in het B vak veel minder gevangen. De winst was hier voor Berend Jan Spijkers met een vangst van 2.500 gr mede dank zei een dikke zeelt van ruim 2 kg. De tweede plaats was voor Geert Wind met een gewicht van 420 gr dankzij een baarsje vlak voor tijd gevangen. De derde plaats was voor Joop Fraterman met een vangst van 400 gr. Er zijn in totaal 42 vissen gevangen met een gewicht van 13.220 gr en dat met 7 vissers. Niet gek dus. Volgende week is de laatste wedstrijd. Na afloop is de prijsuitreiking in het clubhuis van De Dobber in het Kruserbrink park onder het genot van een hapje en drankje. Het wordt een super spannende wedstrijd want de verschillen zijn erg klein.