Uitslag tiende wedstrijd wintercompetitie

Zaterdag, 1 februari 2020

J. Fraterman winnaar vak A en H. Hakkers winnaar vak B. de wedstrijd werd gevist in de Lutterhoofdwijk in De Krim. Algeheel winnaar is H. Spijker met 9 punten.

Zaterdag is de tiende en laatste wedstrijd van de wintercompetitie gevist in de Lutterhoofdwijk in het centrum van De Krim. Er waren elf deelnemers. Zes visten in het A-vak en vijf in het B-vak. Omdat de tussenstand erg spannend is was de spanning voelbaar. Bij een goed resultaat was er voor verschillende deelnemers best nog iets mogelijk. Al snel werd duidelijk dat bijna alle hooggeplaatsten een kopplaats hadden geloot. Alleen Herman Spijker viste midden in zijn het vak. Voor hem maakt het blijkbaar niets uit want hij viste al de hele winter de sterren van de hemel. De vangsten waren mooi verdeeld over beide vakken deze laatste wedstrijd. De soms harde windvlagen deden afbreuk aan de mooie visserij. Er werd wel degelijk vis gevangen zo bleek na afloop. Al was niet iedereen even gelukkig natuurlijk. In het A vak ging de winst naar Joop Fraterman mede dank zij de vangst van twee zeelten zijn vangstgewicht was 5.180 gr. De tweede plaats was voor Herman Spijker met een gewicht van 3.860 gr en derde was B. Olthof met een gewicht van 1.640 gr. Het B Vak werd een prooi van H. Hakkers met een gewicht van 3.380 gr. Tweede was Johan Bruggink met een gewicht van 2.180 gr De derde plaats was voor Stef Geertman met een gewicht van 1.360 gr. Er werden in totaal 87 vissen gevangen met een totaalgewicht van 21.700 gr. Na afloop werden de eindprijzen uitgereikt in het clubhuis van De Dobber door wedstrijdleider G. Wind. Er waren vier geld prijzen te verdelen. Op de vierde plaats eindigde Henk Hakkers met 14 punten. De derde plaats was voor Stef Geertman met 13 punten . Tweede was Jan Geertman met 12 punten. En kampioen was Herman Spijker met slechts 9 punten. Herman wist liefst 5 wedstrijden van de 10 te winnen. Hij kreeg van leider Geert Wind de wisselbeker overhandigd. Geert Wind bedankte De Dobber en Henk Jansen voor het gebruik van het clubhuis. Er werd nog even gezellig nagepraat onder het genot van een hapje en drankje. We kunnen terug zien op een zeer geslaagde competitie, wel zei wedstrijd leider Wind te hopen dat er volgend jaar wat meer deelnemers zullen meedoen.