Snertwedstrijd 2022 HSV Bergentheim en HSV de Dobber

Maandag, 31 oktober 2022

Jan Hammink uit Almelo wint snertwedstrijd van B &O en De Dobber in De Krim Zaterdag is weer de traditionele snertwedstrijd gehouden in de Lutterhoofdwijk in De Krim. De wedstrijd wordt georganiseerd door B & O uit Bergentheim en De Dobber uit Hardenberg.

Er waren 33 deelnemers die verdeeld waren over twee vakken. Het was prachtig visweer en de vissers hadden er wel trek in. De vakken waren gescheiden door een simpel loopbruggetje en het opvallende was dat er in het A vak veel minder werd gevangen dan in het B vak. In het B vak werd ruim een keer zoveel gevangen dan in het A vak In het B vak werd in totaal 57.010 gr vis gevangen terwijl er in het A vak 22.310 gr. werd gevangen. De grote winnaar was Jan Hammink uit Almelo die het B vak wist te winnen met een vangst van 8.270 gr. Het A vak werd gewonnen door S. Mol uit Zuidwolde met een vangst van 3.740 gr. Na afloop werd er in het clubhuis van de Dobber lekkere snert gegeten en werden de prijzen uitgereikt door Jan Geertman. Jan bedankte de crew achter de bar die het allemaal hadden verzorgt en wenste de deelnemers een goede thuisreis toe.