Viswater

Bergentheimerplas

Bergentheimerplas:

De zandput aan de Twentheweg wordt gepacht door de hengelsportvereniging ‘Bergentheim en Omstreken’. Het spreekt vanzelf dat we zuinig moeten zijn op zo’n mooi stukje natuur. U kunt er vissen als u in het bezit bent van een VISpas van HSV Bergentheim of een geldige vergunning van HSV Bergentheim. U mag er vissen met twee hengels.
Ook mogen alleen leden(!) het terrein betreden. Wel dienen zij gebruik te maken van de twee toegangshekken, zoals op de tekening is aangegeven. Ook mag u alleen het gedeelte betreden dat op deze kaart is aangegeven; het betreden van aangeplante oevers is ten strengste verboden. Ook zwemmen is niet toegestaan. U dient zich onverwijld te legitimeren wanneer een opzichter van Staatsbosbeheer, Boa of controleur van HSV Bergentheim er om vraagt. Als er zich moeilijkheden voordoen met onbevoegden (geen leden), meldt dit dan aan het bestuur! Zoals het overal is, laat vooral geen papier en ander afval achter.

Vissen in de Bergentheimerplas?
Ook is het mogelijk om in de Bergentheimerplas te (nacht)vissen. Hiervoor dient u een VISpas of een vergunning van HSV “Bergentheim te hebben.
De kosten hiervoor zijn: Jaarvergunning €25,00 Weekendvergunning €12,50
Deze vergunning is verkrijgbaar bij The Roadforse, dierenspeciaalzaak, Sallandsestraat 27 in Hardenberg, fam. Bruggink, Kanaalweg West 52 in Bergentheim en bij J.Prijs, Kerkweg 37 in Bergentheim.

Voor verdere info zie onze site /vispas/lidmaatschap.html

Open Visplanner